גלעד - בן 11, הרצליה

2016\12\7

(שם בדוי  + מאושר לפרסום)

גלעד  , בן 11, תלמיד המאובחן על הספקטרום התקשורתי בתפקוד בינוני גבוה. גלעד ילד מוכשר מאוד, בעל זיכרון בלתי רגיל, דמיון מפותח וכישרון להפקת סרטונים וקליפים. גלעד רגיש מאוד ומגיב בתוקפנות או לחילופין בדכדוך לכל סוג של דחיה מצד חבריו. מתקשה להבין את התקשורת החברתית ומרבה לפרש באופן שגוי את הנאמר. הוריו של גלעד בקשו ממני ללוות אותו למשך שנת לימודים במטרה לחזק את המיומנויות החברתיות של גלעד. הדרך הטובה ביותר לחזק ילד בעל קשיים חברתיים, היא ללמד אותו לתת מהכישרונות שלו. ממקום הכוח להעניק לאחרים. לפני שהכרתי את גלעד, הוא היה נוטה לכפות את עצמו על אחרים, ניסה בכל דרך להיכנס למעגל החברתי, למשחק הקבוצתי. לעיתים היה מבקש בתחינות להצטרף, לעיתים היה משתמש בכוח. לימדתי את גלעד כי כשרוצים לקרב מישהו, דווקא צריך להתרחק ממנו מעט ולהעניק לו את מה שהוא צריך. בסיוע צוות בית הספר בו גלעד לומד הקמנו פרוייקט ששם את גלעד במרכז באופן סמוי. בהפסקות, במקום המיועד לכך, הקמנו תחנות משחק ששם היו מגיעים כלל ילדי בית הספר. גלעד היה אחד מהמדריכים ומארגני המשחק. בנוסף, הפקנו הצגה אותה גלעד הסריט והעלה לאינטרנט. המשתתפים בהצגה היו ילדים שבחרנו בקפידה ושצוות בית הספר המליץ ככאלו שיכולים להתחבר לגלעד ולהטיב לו. ההצגה הייתה מוצלחת מאוד וזכתה לשבחים. גלעד הועצם ממקום הכוח והכישרון שלו. כך פגש חברים חדשים שהעריכו את כישרונו ועבודתו ונתרמו מהיכולות שלו.  גלעד המשיך להפיק קליפים וסרטונים בכיתה בכל הזדמנות, חג או אירוע. הילדים בקשו את חברתו ולמדו להעריך אותו. בשנה שחלפה, גלעד כבר לא היה זקוק למשלבת שליוותה אותו. מבחינה פדגוגית תמיד היה מוצלח, ומהבחינה החברתית כבר לא היה צורך בסיוע צמוד. כיום, גלעד בן 19 , לומד תוכנה בבית ספר יוקרתי, וממשיך להפיק סרטים ומשחקי מחשב ורק אדם בעל יכולת הבחנה חדה במיוחד והמגיע מתחום החינוך המיוחד יוכל לזהות כי בעבר היה מאובחן כתלמיד על הספקטרום.